: +30 211 2203710 | +30 697 3982725

Πρόωρη εκσπερμάτιση

Πρόωρη εκσπερμάτιση

Η πρόωρη εκσπερμάτιση είναι μία σεξουαλική δυσλειτουργία που απασχολεί περίπου το 20-30% του ανδρικού πληθυσμού.

Πρόκειται, μάλιστα, για τη συχνότερη μορφή σεξουαλικής διαταραχής του άνδρα, η οποία έχει αρνητικές επιπτώσεις τόσο για τον ίδιο όσο και για τη σύντροφό του.

Κλινική εικόνα πρόωρης εκσπερμάτισης

Η πρόωρη εκσπερμάτιση είναι μία κατάσταση κατά την οποία ο άνδρας εκσπερματώνει πάντα ή τις περισσότερες φορές, πριν την κολπική διείσδυση ή εντός 2 λεπτών από αυτήν.

Επιπλέον, η κατάσταση αυτή συνοδεύεται από αδυναμία του ασθενή να καθυστερήσει την εκσπερμάτισή του, καθώς και από αρνητικά συναισθήματα (ενόχληση, ενοχή).

Αίτια πρόωρης εκσπερμάτισης

Τα αίτια της πάθησης είναι πολυπαραγοντικά.

Ενοχοποιητικοί παράγοντες αποτελούν  το άγχος, η παχυσαρκία, οι τραυματικές σεξουαλικές εμπειρίες, η γενετική προδιάθεση και η υπερευαισθησία του πέους.

Όταν ο ασθενής παρουσιάζει πρόωρη εκσπερμάτιση από την έναρξη της σεξουαλικής του ζωής, τότε η πάθηση χαρακτηρίζεται ως πρωτοπαθής.

Ως δευτεροπαθής θα χαρακτηριστεί στην περίπτωση που δεν την παρουσιάσει από την αρχή, αλλά του εμφανιστεί μετέπειτα στη ζωή του.

Ο ειδικός ανδρολόγος που θα εξετάσει τον ασθενή για τη διάγνωση, θα στηριχθεί στο ιατρικό και σεξουαλικό ιστορικό του ασθενούς, τη φυσική του κατάσταση αλλά και στο ψυχολογικό του προφίλ.

Δεδομένου ότι η πρόωρη εκσπερμάτιση επιδρά αρνητικά στο ζευγάρι και επιπλέον μπορεί να αποτελεί και το πρώτο σύμπτωμα στυτικής δυσλειτουργίας, δεν πρέπει να αμελείται η επίσκεψη σε ειδικό ιατρό για τη θεραπεία του προβλήματος.

Πρόωρη εκσπερμάτιση – Θεραπεία

Για την αντιμετώπισης της πάθησης είναι απαραίτητη η συζήτηση μεταξύ του ίδιου του ζευγαριού, αλλά και η επίσκεψη σε έναν ειδικό ιατρό που θα συστήσει την κατάλληλη θεραπεία που ενδείκνυται στην περίπτωσή του.

Θεραπευτικές επιλογές αποτελούν τα ακόλουθα:

• Σεξουαλικές ασκήσεις και παιχνίδια, με παροδικό, όμως, αποτέλεσμα
  • Αλοιφή με αναισθητικό που προτιμάται από πολλούς ασθενείς
  • Φαρμακευτική αγωγή με αναστολείς της σεροτονίνης που προκαλούν κάποιες επιπλοκές και δεν προσφέρουν οριστική λύση στο πρόβλημα
  • Φαρμακευτική αγωγή με νταποξετίνη, η οποία είναι αρκετά ασφαλής
  • Συνεχής ψυχολογική υποστήριξη και ενθάρρυνση του ασθενούς σε συνδυασμό με κάθε άλλη θεραπευτική μέθοδο.

Gallery – Εξοπλισμός

What Clients Say